Isnin, Mei 09, 2011

Air zam-zam tercemar?


Assalamualaikum WBT,
    Rasulullah SAW bersabda : 
    Ertinya: Air Zamzam itu diminum mengikut apa yang diniatkan atau dikehendaki." (Diriwayatkan dari Jabir, lbnu Abbas, lbnu Umar dan Muawiyah)
Ahli-ahli ilmu telah meluaskan huraian mereka mengenai dengan hadis di atas. Al-Munawa Rahimahullah Ta'ala telah berkata: "Air Zam zam ialah penghulu segala air, paling mulia, paling berharga dan paling disukai. Allah Ta'ala telah memberi minum dan menolong putera kekasihnya, Nabi Ismail bin Nabi Ibrahim Alaihissalam dengan air Zamzam. Maka begitulah pertolongan yang seperti itu juga boleh diperolehi oleh orang-orang yang selepas baginda, iaitu bagi sesiapa sahaja yang meminumnya dengan niat ikhlas, termasuk juga kita. Ramai para ulama telah meminumnya kerana sesuatu hajat, dan mereka itu berhasil memperolehinya."


British Broadcasting Corporation (BBC), telah mengeluarkan satu kenyataan jahat dengan mengatakan bahawa air zam-zam telah tercemar dan boleh mengakibatkan kanser pada sesiapa yang meminumnya. Inilah propaganda jahat musuh Islam yang sentiasa bertujuan mengelirukan umat Islam dengan fakta-fakta bodoh yang tak masuk akal. 


Bagaimana Allah telah kurniakan air ini untuk seluruh manusia diatas muka ini sampai hari kiamat, begitu jugalah Allah SWT memelihara air ini dari sebarang cacat cela hingga hari kiamat. Tiada yang perlu kita ragui tentang kandungan air zam-zam dan sehingga kini tiada satu saintis pun dapat menghasilkan air yang setaraf dengan air zam-zam ini. Mungkin kerana mereka gagal kini mereka mencari alasan untuk menakutkan umat Islam dengan fakto bodoh mereka itu.


Dan sebagai umat Islam, kita tidak seharusnya terpedaya dengan kata-kata dusta mereka. Yakinlah bahawa Allah SWT sentiasa memelihara kesucian air zam-zam dan buktinya, sejak air zam-zam terpancut ke muka bumi kesan hentakkan kaki Nabi Ismail a.s, sehingga kini air tersebut tidak pernah kering dan habis. Teruskan meminum air zam-zam seperti biasa kerana ini juga adalah salah satu sunnah Rasulullah SAW.

3 ulasan:

  1. Masyallah... Dasyat sungguh musuh Islam cuba memporakperandakan kita.

    BalasPadam
  2. salam
    moga umat Islam di lindungi dari fitnah oleh orang-orang kafir laknatuLLAH

    BalasPadam
  3. mohon pinjam gambar dalam entri ni yer...terima kasih

    BalasPadam

Komen anda mungkin tidak akan disiarkan kerana blog ini telah berpindah di http://azwandengkil.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...