Ahad, Februari 27, 2011

Tupai-tupai


Assalamualaikum WBT,

Semalam bawa family makan steamboat di Restoran Tupai-Tupai K.Lumpur. Dah ada 3 cawangan dah Tupai Tupai ni. Yang aku tau memang ada satu kat Bangi. Kini dia dah buka satu lagi cawangan di Seksyen 13, Shah Alam.

Ada yang bagitau kat Bangi pun best. Tapi sejak aku 'jatuh cinta' dengan steamboat kat restoran ni, kalau rasa nak makan steamboat aku akan kesini. Kira setia pada yang satu la aku ni. Hehehe. Kalau nak dibandingkan dengan Restoran Nelayan Titiwangsa memang kalau ada orang ajak aku kesana nak belanja pun aku fikir 2-3 kali dulu. Kalau rasa ada mood nak pergi aku pergi lah.

Semalam sebelum maghrib hujan pulak tu. Jadi, sejuk-sejuk layan steamboat macam ni memang terbaik lah. Yang penting jgn makan yang berat-berat. Kita main ratah-ratah je. Baru puashati nak membelasahnya. Dengan harga RM28.00 nett untuk dewasa dan RM15.00 nett untuk kanak-kanak melayan steamboat macam ni memang berbaloi. Dengan pilihan yang rambang mata dibuatnya, disusuli dengan pencuci mulut yang menceriakan kanak-kanak terutamanya, akan kasi 4 1/2 bintang untuk makanannya.

Tetapi berlainan pula kisahnya dengan surau yang disediakan. Sangat mendukacitakan. Kecil dan hanya ada satu pintu masuk untuk lelaki dan wanita. Mujur ada pemisah antara lelaki dan wanita. Kalau tidak dah macam kat Indonesia pula aku rasa. Tandasnya memang bersih dan agak selesa. Mohon pihak pengurusannya Tupai Tupai lebih peka dan pastikan keselesaan pengunjung yang beragama Islam untuk solat disitu.

6 ulasan:

  1. nanti.. kalau berpeluang ke KL.. boleh try tengok..

    BalasPadam
  2. AS salam,
    sedap too tupai2 boleh open table kat Bahulu niii
    okey....

    BalasPadam
  3. wan, dah try steambot maeps? kat mardi-upm? -apan-

    BalasPadam
  4. baru poie ,mlm td, kalo ada markah per seratus, aku bg 90, mmg best,
    mlm td aku mgrb kt msjd dengkil, ko laju sgt kuar, aku tgh borak dgn imam patah kaki

    BalasPadam
  5. Owh.. bila nak makan lagi? Nnt ambik aku ye. hehe.

    BalasPadam

Komen anda mungkin tidak akan disiarkan kerana blog ini telah berpindah di http://azwandengkil.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...