Ahad, Februari 13, 2011

Malang sungguh Pemuda UMNO ada ketua macam ni

Assalamualaikum WBT,

Aku memang tak suka nak berbicara pasal politik. Sebab bila berbahas bab-bab politik ni akhirnya akan mengundang perpecahan dan permusuhan sesama sendiri. Tapi bila aku baca kenyataan Ketua Pemuda UMNO Malaysia di sini hati aku jadi sakit dibuatnya. Jadi mungkin ini jawapan untuk teka teki aku dalam perenggan terakhir catatan aku semalam . Takmo nak tulis panjang-panjang. Korang nilai la sendiri.

6 ulasan:

  1. salam..

    Ketua Pemuda Umno dah tak ada apa2 dah....biarkanlah dia nak kata apa2 pun...

    BalasPadam
  2. assalamualaikum

    sedih bila baca kenyataan beliau.

    sama seperti seorang artis yang mempersoalkan kenapa v-day haram sekarang sedangkan sebelum ini tidak haram.

    malah artis itu samakan dengan arak dan rogol

    dunia..oh dunia

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama14/2/11 8:34 PG

    assalamualaikum semua yang ada dalam mahligai ilmu yang indah ini
    tajuk dlm star online It’s all right to observe Valentine’s Day, says Khairy bagi saya adalah melambangkan keperibadian beliau dan pertubuhan itu sendiri yang terang-terang tidak menitikberatkan kepentingan islam, tidakpun menjadi keutamaan kepada perjuangannya. manusia-manusia ini dari nakhodanya (boleh semak profil mereka di arkib negara) tidak berpendidikan ukhrawi, hanya duniawi semata. sebab itu tidak hairanlah nakhoda-nakhoda dan kru kapal ini serta penghuni-penghuninya jadi tak keharuan fahaman agamanya, asalkan lahir dari rahim seorang islam sudah merasai memadai. inilah padahnya apabila islam tidak jadi amalan dan diamalkan sepenuhnya dlm negara tercinta ini, keluarlah kata-kata yang memesongkan aqidah dan lari dari fahaman sebenar perasaan perhambaan terhadap Allah SWT dan tunjuk ajar dari Rasulullah SAW. lihatlah dengan mata hati, rasakan di dalam hati, berarak, melaung, kononnya cinta Allah, cinta Rasul, tapi hanya suatu sendaan semata, kan ini juga suatu pendustaan yang amat besar? suatu penghinaan yang amat dahsyat? tak kurang hodoh buruk dan jijik dari si kafir yang menghina Islam, Allah dan RasulNya bukan?
    Wallahu a'lam.
    OKU Penglihatan

    BalasPadam
  4. KJ perlu diajar sejarah bagaimana v day itu muncul di muka bumi, atau pertubuhan politik itu perlu sejarahkan dia :D

    BalasPadam
  5. apabila perkara berkaitan agama diambil enteng.. memang la macam ni.. sedih baca..

    BalasPadam
  6. semoga kita tidak meraikan hari tersebut...fatwa pun dah banyak kuar...mmg sah haramnya...pilihan ditangan masing2....

    BalasPadam

Komen anda mungkin tidak akan disiarkan kerana blog ini telah berpindah di http://azwandengkil.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...