Jumaat, Julai 01, 2011

Pekerja KFC yang kurang ajar.

Assalamualaikum WBT,


Mengejutkan dan sangat kurang ajar. Namun inilah hakikatnya. Siapalah yang dapat makan KFC tapak kaki tu. Kalau aku dapat budak ni memang naik tapak kaki aku kat muka dia ni. Hampeh!!!

Namun begitu saya percaya bukan semua KFC terlibat. Mungkin hanya inilah satu-satunya aksi terlampau dari pekerja KFC yang pada pandangan saya secara peribadi tidak menjaga solatnya. Jika dia seorang yang menjaga solatnya tidak mungkin dia sanggup berbuat perangai sedemikian rupa.

Update : Kenyataan dari Facebook KFC Malaysia

Dear fans, following our earlier update, KFC Malaysia deeply regrets and condemns this despicable act by irresponsible individuals. The incident in question was brought to our attention in October 2010, following which two police reports were made. The individuals involved in the incident are no longer employed by KFC.


Dear fans, we are currently investigating the recent broadcast of the video and have lodged a police report and another report to the Commissioner Multimedia & Communications. We are also working closely with the relevant authorities so that a swift & appropriate action is taken against anyone involved in violating our high operating standards. We thank you for your concern and your continuous support.

19 ulasan:

  1. memang buruk gilak perangai!

    BalasPadam
  2. ghuajaaaqqqqq.. nasib baik aku tak makan KFC

    BalasPadam
  3. mak datok...hingga jilat tapak kaki....kalo dapat mamat bangla nii...kita kasi dia jilat tapak kaki kita pulakk...

    BalasPadam
  4. Melampaunya... X ada adab lansung

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama2/7/11 7:18 PTG

    ni betol ke kat malaysia..sapa boleh sah kan dgn bukti...atau saja nak sabotaj...

    BalasPadam
  6. betul ke ni kat kfc kat malaysia...jgn jadi fitnah pulak

    BalasPadam
  7. Eh, tak lah. Ni KFC Zimbabwe. Orang Zimbabwe kan fasih cakap melayu.

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama3/7/11 6:20 PTG

    k'lu x berminat nk keje, quit trus le...dpt dosa free saje...dh ramai yg x puas hati nie...nak mati karg susah r...bertaubat la...

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama3/7/11 9:19 PTG

    mulai sekarang aku tak nak makan kfc dah!

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama4/7/11 5:25 PTG

    teruk sangat...... selepas ini saya tak akan beli KFC yang kotor. Kita semua kena berhenti makan KFC yang tak bersih itu....

    BalasPadam
  11. Pada bulan Oktober tahun lalu, KFC Malaysia telah dihubungi oleh seorang individu yang telah mengemukakan satu salinan klip video yang menayangkan seseorang telah merosakkan hidangan ketika proses penyediaan makanan tersebut. Kami berpendapat bahawa perbuatan menerbitkan klip video itu sebagai berniat jahat dan merupakan serangan terang-terangan terhadap organisasi kami. Kami telah mengambil tindakan segera dan melaporkan kejadian tersebut kepada pihak polis.

    Pada 25 Jun baru-baru ini, kami telah mendapati klip video tersebut telah dimuat turun di halaman YouTube.

    Pihak kami ingin menegaskan kepada para pelanggan dan orang ramai bahawa kejadian ini merupakan kes terpencil dan tidak pernah berlaku sebelum ini. Sejak Oktober 2010, pihak kami telah mengambil langkah-langkah perlu untuk mengelakkan kejadian-kejadian seperti itu berlaku lagi termasuklah dengan memasang televisyen litar tertutup (CCTV) di bahagian dapur restoran-restoran KFC.

    KFC akan sentiasa mengekalkan standard kebersihan dan kualiti yang tertinggi dalam semua aspek bisnes kami. Sama ada di Malaysia ataupun di seluruh dunia, anggota-anggota pekerja kami amat berdedikasi untuk terus menyediakan perkhidmatan terbaik, berkualiti dan makanan yang selamat. Kami memandang serius di atas kejadian yang telah berlaku ini. Pihak kami akan sentiasa mengemaskini semula proses-proses pengambilan dan latihan untuk meningkatkan lagi penyampaian perkhidmatan kepada semua pelanggan kami. Pasukan kami yang terdiri daripada 9,700 orang chef dan anggota pekerja lain di seluruh Malaysia akan terus memberikan perkhidmatan yang terbaik dan berkualiti seperti yang telah diketahui selama ini.

    Bagi pihak KFC Malaysia, pihak kami ingin mengucapkan terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan di atas sokongan anda semua.

    Pengarah Urusan
    KFC Holdings (Malaysia) Bhd

    BalasPadam
  12. memg kurang hajau itu budak...

    BalasPadam
  13. Tanpa Nama5/7/11 9:39 PTG

    to kfc:
    jika really regret over the matter, at least let us knw this staf's name. cos, tak mau hire this monkey in our office/ to be part of our family either. pengotor punya budak.

    BalasPadam
  14. Tanpa Nama8/7/11 6:36 PG

    Dedahkan jer Nama budak tu.... Biar dia dihantui dengan perbuatannya...

    BalasPadam

Komen anda mungkin tidak akan disiarkan kerana blog ini telah berpindah di http://azwandengkil.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...