Jumaat, Jun 17, 2011

Bahaya perkataan KALAU

Assalamualaikum WBT,

"Kalaulah awak takde tadi, mungkin saya tak selamat"


"Kalau tak kerja, macammana nak bagi anak bini makan?"


"Kalau kau pergi tadi, mesti kau dapat duit tu".


"Kalau aku takde, siapa yang nak jaga anak bini aku?"


"Kalau tak hujan, tanah tu takkan runtuh punya.."

Dan bermacam lagi la penggunaan perkataan kalau yang membahayakan akidah kita sendiri. Meletakkan perkataan KALAU itu sendiri telah menghilangkan keyakinan pada Allah SWT. Inilah yang perlu saya dan anda semua elakkan. Semoga kita semua berhati-hati menggunakan perkataan KALAU dan hanya meletakkannya ditempat yang betul. Contohnya, "Kalau saya lewat solat, sudah tentu mendatangkan kemurkaan Allah"...

2 ulasan:

  1. emm... sebenarnya memang betul apa yang dikatakan.. tapi tulah... saya sendiri pun sentiasa ucap... kalau...thanks for sharing

    BalasPadam

Komen anda mungkin tidak akan disiarkan kerana blog ini telah berpindah di http://azwandengkil.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...