Khamis, Mac 31, 2011

Mufti Perak vs Dr Mashitah?

Klik utk lihat dengan jelas
Assalamualaikum WBT,

Kenyataan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim, yang berpendapat tarian poco-poco hanyalah sejenis tarian berbentuk senaman serta tidak perlu diharamkan di seluruh negara menimbulkan tanda banyak tanda soal. Adakah kenyataan beliau atas desakan politik atau sebagai seorang 'ustazah' yang satu ketika dulu disegani banyak pihak.

Fatwa yang dikeluarkan oleh Mufti Perak tidak sesuai untuk seluruh Negara? Musykil ni. Nak hurai lebih-lebih nanti kena saman pula. Maklumlah, penulis tak berlesen. Mungkin yang suka berpoco-poco ni akan berdiri teguh dibelakang 'ustazah' ni. Dan saya percaya selepas ini pendapat seorang Mufti akan dibidas oleh banyak pihak. Tunggu....

 

2 ulasan:

  1. pun x berani komen lebih2..... takut gak kene saman... kite tgu & lihat...

    BalasPadam
  2. Tak dinafikan org islam di malaysia semakin sensitif dan teliti dengan perkara2 begini tetapi saya bersetuju dengan dr mashitah. Kalau kita poco2 dengan niat nak sihatkan badan apa salahnya. "Niat" tu yang penting. Setakat ini semua poco2 yg sy lihat xde plak adegan pemujaan roh disertakan sekali. Penting untuk org islam meneliti setiap perlakuan seharian agar tidak membelakangi tuhan tapi jgnlah sampai kita merumitkan sesuatu yang mudah.Ingat!!!! NIAT!!!! tapi hehe saya pun xpernah poco2 sebab segan..

    BalasPadam

Komen anda mungkin tidak akan disiarkan kerana blog ini telah berpindah di http://azwandengkil.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...