Jumaat, Februari 04, 2011

Santai @ Times Square KL



Salam...

Semalam dan hari ini cuti umum satu Malaysia. Ada yg ambil kesempatan balik ke kampung, melancong, berkelah dan macam-macam lagi lah. Ikut perancangan asal, aku nak bawak anak2 ke Tiara Beach Resort PD. Oleh kerana kesibukkan kerja terpaksa la aku batalkan. Tapi untuk menghampakan mereka aku luangkan sedikit masa semalam utk bawak dorang ke Berjaya Times Square. Tu pun atas permintaan mereka.

Walaupun agak memenatkan, tapi as long as dorang happy sudah cukup memberi kepuasan pada aku walaupun penat sebab tak cukup tido. Time2 cuti CNY camni, macam biasa lah, mall, tempat picnic, theme park, semuanya penuh. Times Square tak terkecuali. Mmg ramai org tapi tak seramai kalau nak dibandingkan di waterpark. Kebetulan aku lalu di Desa Waterpark semalam tgk kereta parking sampai ketepi-tepi jalan. Kat dalam tak tau la camne.

Theme Park Times Square ni ada 2 part. Kat tingkat 5 khusus utk dewasa, dan tingkat 7 utk kanak2. Tapi yg buat aku tension tu, bila permainan seperti gambar diatas pun ada mereka2 yg boleh dikategorikan dewasa sibuk beratur nak naik. Aku ni terpaksalah beratur sama sebab anak aku yg dua tahun saper nak pegang. Yg datang bercouple dok menyibuk buat apa. Mmg la berbayar. Tapi agak2 la mainan yg camni pun semua nak dinaiknya. Takde thrill langsung. Kelakar tgk gelagat dorang ni. Aku pun puas la jadi budak-budak semalam.

Tapi ada satu part yg paling lucu. Sebelum masuk theme park semalam, aku makan dulu kat McD. Penuh jugak. Jadi adalah satu table utk 6 org yg hanya diduduki oleh satu pasang couple. Wife aku dgn selamba suruh anak2 aku duduk kat sebelah dorang dan kitorang bersesak-sesak la kat situ. Lelaki yg dok citer dgn pompuan tu buat aku rasa lucu sangat2. Antara bait2 dialognya "I ni takde upline. I la nombor 1. Kalau u jadi I punya downline u mmg untung. Sbb benda ni baru lagi. Banyak org tak tau. Kalau ramai org tau, DiGi, Maxis & Celcom gerenti tutup. Bila I cerita kat kawan2 I semua sanggup labur sampai 10k walaupun modalnya 3k je."... Kih kih kih. Harap minah tu tak terjerat. Tak tau kesudahannya sbb aku dah blah dulu. Masa aku sampai pun dorang dah abis makan. Tapi sampai aku abis makan dorang tak blah2 lagi. Punya la excited mamat tu bercerita. Lagi aku lepak situ, takut terkeluar balik prosperity burger yg aku makan tu. Macam2 hal.

Sebelum balik, pegi makan dulu kat Village View Bangi. Then nak maghrib sampai rumah. Masa tu badan rasa tak sedap. Macam nak demam. Petua org tua-tua bgtau kalau rasa nak demam mandi mula dari bawah. So aku try lah. Mmg ada efek yg menakjubkan. Terasa bahang keluar keatas. Dan alhamdulillah dgn izin Allah, hari ini aku sihat macam biasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda mungkin tidak akan disiarkan kerana blog ini telah berpindah di http://azwandengkil.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...