Sabtu, Januari 22, 2011

Kad Jemputan Kawin




Salam...

Musim orang nikah kahwin akan bersambung kembali bermula selepas raya cina. Ataupun kalau ikut kalender hijrah selepas bulan Safar. Banyak yang berpantang utk nikah dalam bulan Safar. Tak tau dari mana nas diorang dpt mengatakan bulan Safar dilarang menikah pun aku tak tau la. Yang pasti kad-kad jemputan telah mula berlonggok kat rumah aku ni.

Rumah aku macam tmpt transit utk kad2 jemputan kahwin ni. Semua diorang longgok kat sini. Untuk mak aku, makcik aku, ucu aku dan adik beradik aku. Dan bermacam-macam fesyen dan rekabentuk kad jemputan kawin. Dan yang paling famous sekarang ni ialah bakal pengantin meletakkan gambar berdua-duaan di hadapan kad. Ada pulak tu, dah macam album pun ada.

Yang menjadi musykil aku ni, mak bapak atuk nenek dorang ni tak menegah ke. Budak2 tu mmg dah itu la pesennya. Mak bapak pun buat tak hirau. Ada org kata "Ala..trend zaman sekarang. Dorang pun dah bertunang. Tak salah pun". Tak salah bergambar rapat2 sebelum nikah? Ustaz mana lak yg ajar tu? Hmmmpp.. Bila yg bathil jadi kebiasaan, maka yg haq akan jadi pelik dan jelik. Sedangkan, yg haq itulah kebenarannya. Tapi kalau dah menikah, nak letak gambar peluk2 pun, saper nak marah. Tapi tak manis lah. Hehehehe...

1 ulasan:

  1. Hello there,

    I’m Azlina from Universiti Sains Malaysia, Penang. I am currently doing a research on Malaysian Bloggers as part of my Masters degree in Social Science (Psychology). Your blog has been selected and I would sincerely be grateful if you can participate in my study. In this research, I am interested to understand more about your blogging experience. If you are indeed 18 years old and above, and willing to spend a few moments of your time to complete a survey to help with my research, please answer the questionnaire in the link below as soon as possible. If you have any questions or concerns about this survey, you may email me at scorpluto35@yahoo.com.

    I sincerely appreciate your time and consideration!


    http://www.kwiksurveys.com/online-survey.php?surveyID=IJNOIM_a20d967d



    Azlina
    scorpluto35@yahoo.com


    please delete this after done, thanks

    BalasPadam

Komen anda mungkin tidak akan disiarkan kerana blog ini telah berpindah di http://azwandengkil.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...