Khamis, Januari 08, 2009

Jom Boikot

Salam...

Sejak kebelakangan ini tajuk utama berita di tv, akhbar dan radio sering memaparkan berita tentang peperangan yang meletus ke Palestin. Askar2 Zionis boleh diibaratkan sebagai satu pasukan tentera yang pengecut dan terdesak utk mencapai kemenangan sehingga sanggup membedil kawasan awam. Hasilnya banyak nyawa-nyawa orang awam yang kebanyakkannya saudara seagama kita terkorban. Amat menyedihkan semalam Utusan Malaysia memaparkan gambar seorang kanak-kanak kecil yang terkorban. Hampir menitik air mata aku dibuatnya. Dan atas sebab itu sangat wajar utk kita semua memberikan tekanan ke atas ekonomi negara-negara yang bersekutu dengan tentera Zionis tersebut dengan harapan (walaupun kecil) dapat memberikan satu tamparan kepada mereka akibat perbuatan mereka. Berikut adalah senarai produk dan jenama yang harus kita boikot. Antaranya telah pun saya boikot awal dulu dan insyaAllah selepas ini akan saya pastikan tiada jenama tersebut didalam rumah saya. Sebelum ni, Carrefour mmg tempat membeli barangan keperluan harian saya, mulai sekarang mari kita bertukar ke MYDIN (khusus utk penduduk Putrajaya dan sekitar). Bagi saya secara peribadi, membeli produk mereka umpama 'merestui' perbuatan mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda mungkin tidak akan disiarkan kerana blog ini telah berpindah di http://azwandengkil.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...