Isnin, Disember 26, 2011

Kisah untuk kelentong orang bermula disini

Assalamualaikum WBT,

Mari kita baca email yang dikirimkan secara rambang dan salah seorang penerimanya adalah saya. Jika saya memberi respon maka usaha si pengirim akan menjadi lebih hebat lagi. Pada yang nak mencuba silakan tapi nasihat saya jangan sesekali terpedaya. Mari kita lihat kandungan emailnya.

Dear tercinta
Saya Puan Natasha Hamed dari Kuala Lumpur. Saya tidak mempunyai anak dan merupakan seorang janda. Saya berkahwin dengan Engr Sahad Hamed , beliau telah meninggal dan beliau juga bekerja dengan Kedutaan Besar Malaysia di United Kingdom untuk Dua belas tahun dan bersara sebagai pelabur real estate, ia meninggal pada tahun 2006. Setelah kematian suami saya, saya memutuskan untuk tidak berkahwin semula.



Kami berkahwin selama dua belas tahun tanpa anak. Dia meninggal setelah sakit selama beberapa bulan. Sejak Kematian suami saya, saya telah menderita menghidap masalah fibroid dan tunarungu akibat dari reaksi ubat. Baru-baru ini, doktor saya mengatakan bahawa saya tidak mungkin bertahan lama, akibat dari penyakit fibroid ini, mungin dalam masa 3 bulan saya akan ke rahmatullah.


Mengetahui akan keadaan saya, saya memutuskan untuk menyumbangkan deposit saya $ 5,6 Juta Dollar (Lima Juta Enam Ratus Ribu Dolar Amerika Syarikat) dengan bank-bank di sini die salah satu amal / panti asuhan rumah atau individu yang dipercayai yang akan melabur ke dana atau ke organisasi amal untuk meningkatkan kemanusiaan. Saya mengambil keputusan ini kerana saya tidak mempunyai anak atau saudara yang akan mewarisi wang ini. tolong respon jika anda dapat membantu saya dalam melaksanakan perkhidmatan kemanusiaan ini. setelah saya menerima balasan dari anda, saya akan memberitahu peguam saya untuk membantu anda dengan melepaskan wang iaitu amanah saya kepada anda. Saya ingin anda secara eksklusif menggunakan dana ini untuk membantu mereka yang kurang beruntung dan membina rumah panti asuhan.
ini alamat emailperibadi saya :natashahamed@live.com


Allah memberkati anda.
Saudara anda,
Mrs Natasha Hamed



Itulah dia keluhan yang akan menyentuh hati sesiapa yang membacanya. Modus operandi yang cukup licik dan akhirnya yang percaya akan dikelentong malah ada juga yang telah kehilangan wang ringgit. Hati-hati dengan perkara sebegini.

Sent from Blackberry device

1 ulasan:

  1. selalu jugak terima emel macam ni..tapi ignore jer

    BalasPadam

Komen anda mungkin tidak akan disiarkan kerana blog ini telah berpindah di http://azwandengkil.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...