Sabtu, Oktober 08, 2011

Lelaki 'Iblis' liwat bayi sendiri berusia 23 hari

Assalamualaikum WBT,

Berang isteri dalam pantang enggan melayan kehendak seksualnya, seorang lelaki berusia 28 tahun bagaikan dirasuk syaitan apabila sanggup meliwat bayi lelakinya berusia 23 hari dirumahnya di Taman Sunway, Batu Caves, kelmarin.

Astaghfirullahhal'azim....

Nilai kemanusiaan semakin tiada. Apabila usaha atas iman ditinggalkan, semakin banyak perkara-perkara pelik menimpa umat ini. Semua orang rasa marah bercampur sedih atas perkara tersebut. Tetapi apa tindakannya? Tidak mustahil bayi yang lahir hasil persetubuhan haram, manusia lebih sewenang-wenangnya melakukan sesuatu yang diluar norma manusia kerana bapa sendiri pun sanggup bertindak lebih buas dari binatang terhadap anaknya.

Kenapa?

Masalah iman. Bila iman tidak diusahakan dan hanya sekadar berpuashati dengan tahap iman dan amal ibadat yang ada, inilah akibatnya. Siapa yang perlu buat usaha atas iman? Jawapan ialah semua umat Muhammad SAW tidak terkecuali seorang pun. Kerana dengan iman, semua masalah baik kecil mahupun besar ada jalan penyelesaiannya.

Bagaimana usaha atas iman?

Banyak bercakap tentang Allah, kisah2 Nabi, tentang akhirat, dan banyak ingat mengingati antara satu sama lain. Serta banyakkan menghadiri majlis-majlis ilmu dan cintakan untuk amal sunnah Rasulullah SAW. Jika ini berlaku maka, manusia akan cinta dan rindu untuk beramal, benci melakukan dosa, tidak bertuankan nafsu dan bangkit menentang maksiat serta kezaliman.

Inilah jalan penyelesaiannya. Umat Islam hari ini perlu kembali bersatu merapatkan saf bergotong royong untuk mengusahakan perkara berikut hidup disetiap rumah Allah dan setiap rumah :-

1) Dakwah
2) Taklim
3) Ibadat
4) Khidmat

Semoga Allah SWT beri kefahaman dan kekuatan kepada kita semua untuk kita amal dan sampaikan pada orang lain.

Sent from Blackberry device

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda mungkin tidak akan disiarkan kerana blog ini telah berpindah di http://azwandengkil.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...